Jimmy Fallon Show, CNN, got it..."Squid Game". You became BTS for K-content?


Jimmy Fallon Show, CNN, got it..."Squid Game". You became BTS for K-content?


It is truly a worldwide hit. "Squid Game" is shaking the status of Korean content without regret.

Netflix's original drama "Squid Game" has recently gained worldwide popularity, drawing all-time attention. Both the cast and the director are receiving tremendous attention. While the number of SNS followers of actors is proving a measure of popularity, overseas broadcasters are also participating in the recruitment competition, raising the fever.

First of all, the main actors of "Squid Game" appeared on the famous American talk show "Jimmy Fallon Show" and told the story behind the drama. Actors Lee Jung-jae, Park Hae-soo, Wi Ha-joon, and Jung Ho-yeon appeared on NBC's "The Tonight Show Starring Jimmy Fallon Show," which aired on the 7th (Korea Standard Time), and talked about behind-the-scenes with Jimmy Fallon.

In particular, Jimmy Fallon celebrated the news of Park Hae-soo, who recently became a father. The recent status of domestic actors also seemed to be spreading around the world.

Jimmy Fallon Show is a late-night talk show on NBC Channel in the United States hosted by actor and comedian Jimmy Fallon. Former U.S. President Barack Obama and Donald Trump, singers Ariana Grande, Lady Gaga, South Korea's BTS and BLACKPINK, and Bong Joon-ho, director of the movie Parasite, have appeared. As such, the popularity of the "squid game" was explosive.

Jimmy Fallon Show, CNN, got it..."Squid Game". You became BTS for K-content?

Director Hwang Dong-hyuk of the Squid Game is also having a busy day. He conducted an interview with CNN Film School.

Here, coach Hwang said, "There are some open corners to talk about if we get to season 2," adding, "The story of the frontman (Lee Byung-hun) who has not yet explained, the story of Junho ( Wi Ha-joon), and the story of a man (sharing) who carries a ticket in his bag." Since these things have not been explained in season 1, I want to explain that in season 2," he said, raising expectations for global fans.

Regarding the global popularity, Hwang also said, "I feel like I've become BTS," adding, "It feels like I've made a series of 'Harry Potter' or 'Star Wars'."

The history of "squid games" continues beyond Korea and abroad. "Squid Game" is enjoying all-time popularity, ranking No. 1 in all Netflix countries.

Attention is focusing on how far the influence of "Squid Game," which has become the top contributor to globalization of K-content, will be.

이 글을 공유하기

댓글

Designed by JB FACTORY