British media say, "How Korean culture conquered the world" lighting.


British media say, "How Korean culture conquered the world" lighting.


British media are paying attention to the Korean Wave. A series of Netflix's "Squid Game," BTS (BTS), and movies "Parasite" are analyzing the Korean Wave by watching the hits of Hallyu content.

The Times' Sunday edition of Britain's Sunday edition recently titled "Hallyu! How Korean Culture Conquered the World" (Hallyu) An article titled How Korean culture concerning the world dealt with the recent popularity of Korean culture.

The Times said, "We are all K-fans now. However, the popularity of the "squid game" is not sudden. This is a product that the government has ambitiously planned for decades, he reported. The Times reported that the Korean government began to foster the entertainment industry and make export plans after Steven Spielberg's 1993 "Jurassic Park" import was calculated to perform better than Hyundai Motor's exports. "Now, 28 years later, we are consuming Korean culture as if we were eating bibimbap," he explained.

The Times also introduced "Tidal Village Chachacha," which ranked at the top of Netflix, and also mentioned the commercial success of Bong Joon-ho's "Parasite" in the UK. In addition, BTS is so famous that it even tries to put on the famous band Coldplay, and they said that the "My Universe" they collaborated on deserves to be Psy's "Gangnam Style" rival in 2012.

In addition, Korean chicken burgers seem to be on all British pub menus, and the K-beauty industry is expected to reach $13.9 billion (16.6 trillion won) by 2027.
BLACKPINK members recently took the front row of Chanel and Dior shows at the Paris fashion show, and introduced that 26 Korean-related words such as hanbok, gimbap, cartoons, and Hallyu were newly published in Oxford dictionary last week.

In particular, The Times emphasized that the first large export in the Korean cultural industry was drama, sweeping East Asia, the Middle East, and India with good quality and lower prices than Japanese competitors. Entertainment companies are now targeting Western viewers, and collaboration with Netflix is opening the way for their goals.

The Times analyzed that large companies also played a major role in developing K-pop and entering the global market. Samsung and Hyundai Motor are BTS sponsors, and this support quickly paid off. BTS' contribution to the Korean economy is estimated at $5 billion (6 trillion won) per year.

The online edition of the Daily Mail also reported on the 8th that Korean food, fashion, and music as well as Korean language are common in the UK in an article titled How Korean Culture Mainstream in the UK.
The media introduced in detail Korean cultural icons famous in the UK, including Parasite, Psy, BTS, and BLACKPINK. It also conveyed the popularity of Korean foods such as kimchi, red pepper paste, and ssamjang. At Max & Spenser, a famous supermarket chain, red pepper paste sales increased by more than 200%, while Korean food semi-cooked food sales jumped 250%.

In Duolingo, a language learning app, the number of Korean learners increased by 76% only after the release of "Squid Game." The Daily Mail diagnosed that the trend of popularity in Korean culture is unlikely to disappear soon.

이 글을 공유하기

댓글

Designed by JB FACTORY